Close

Aanprijzen en uitleggen: wat en vooral HOE?

By  8 mei 2017


Zomaar wat treffers bij de zoekopdracht “maatwerk”. De meeste hits prikkelen mij niet echt om door te lezen – behalve die met “maatproblemen” – wat zijn dat??? Voor dit blog klikte ik wel door en kwam tot de verrassende ontdekking dat vrijwel geen enkele organisatie uitlegt HOE dat maatwerk geleverd wordt.

Uitleggen graag!

Anno 2017 verwacht een klant niet anders dan maatwerk, dus het is niet de meest verrassende slogan om je dienstverlening mee aan te prijzen. Maar je kunt de bezoeker van je website wel beter bedienen door uit te leggen hoe je dan maatwerk levert. Een paar voorbeelden:

Keukenleverancier/timmerman/aannemer

Wij komen naar u toe, bespreken uw wensen, meten alles na en maken een tekening. Zodat u een ontwerp krijgt dat helemaal op maat is gemaakt.

Betaalbare prijzen

Wij kopen groot in bij onze leveranciers, waardoor wij een stuk voordeliger kunnen leveren dan andere bedrijven.

Ontzorgen

Wellicht hebt u het idee dat u nog veel zelf moet regelen, maar onze medewerkers regelen de bestelling van alle benodigde onderdelen en nemen die in ontvangst. Na een afspraak met u wordt alles ik één keer bij u thuis bezorgd.

Voor ieder platform

Samen met u bepalen we welke platforms gebruikt worden door uw doelgroep en het meest geschikt zijn om uw product te presenteren. Op basis daarvan maakt u selectie en kiest u voor welke platforms u uw applicatie wilt aanpassen.

Vorm dwingt de inhoud

In de poging om maar zo kort mogelijk te schrijven (‘er is maar plaats voor 180 tekens binnen het stramien van de website”) wordt er naar mijn smaak wat al te gemakkelijk gestrooid met consumentvriendelijk, maar nogal loze termen als ‘maatwerk’, ‘uw vraag staat centraal’ of ‘afgestemd op uw wensen’. Terwijl het allemaal vanzelfsprekende zaken zijn waar ik als koper vanuit ga. Natuurlijk wil ik dat mijn keuken past (maatwerk), aansluit op mijn wensen (uw vraag). En nee, ik wil geen auto/huis/kast/koektrommel die niet aansluit op mijn smaak (afgestemd).

Veel liever lees ik HOE je dat als dienstverlener denkt te gaan doen, op WELKE MANIER je te werk gaat en WELKE keuzemogelijkheden ik heb. Dat vraagt misschien een paar tekstregels meer, maar het spreekt me wel veel meer aan. Goede kans dat ik je bel of mail voor een offerte. En dat die ‘vrijblijvend’ is, hoef je er wat mij betreft ook niet bij te zetten. Daarom heet het een offerte, toch?

Kritische blik

Blinde vlekken ontwikkelen we allemaal. Ja, ikzelf en jij ook. Vraag daarom eens een buitenstaander om je webteksten te checken op dit soort ‘verkoop-jargon’. Dat kan een tekstschrijver voor je doen, maar een kritische klant is wellicht nog een betere bron om te peilen wat van jou en je product of dienst verwacht wordt.

%d bloggers liken dit: